和訳 Justin Bieber/Love Your Self

 

f:id:nestaaa:20191030134822j:image

 

Music

https://youtube.com/watch?v=oyEuk8j8imI

 

For all the times that you rain on my parade
君が台無しにしてくれた僕の時間
And all the clubs you get in using my name
僕の名前を使って君が出入りしてたクラブ
You think you broke my heart, oh girl for goodness sake
君は僕を傷つけたと思ってるでしょ、ねえ
You think I'm crying, on my own well I ain't
僕が一人で泣いてると思ってるでしょ、でも実はそうでもないんだよ

And I didn't wanna write a song 'cause I didn't want anyone thinking I still care
曲を書きたくなかった  だって、僕がまだ君に未練を持ってると思われたくなかったから
I don't but, you still hit my phone up
本当はもう気にしてないんだ、でもまだ君はまだ電話をかけてくるよね
And baby I be movin' on and I think you should be somethin'
ベイビー、僕はもう前を向いて歩いてるんだよ
I don't wanna hold back, maybe you should know that
大事にしまっておきたい思いでもないし、君も知っておくべきだと思って

My mama don't like you and she likes everyone
みんなのことが好きなママが君のことだけは好きじゃなかった
And I never like to admit that I was wrong
僕が間違ってたなんて認めたくは絶対ないけどさ
And I've been so caught up in my job, didn't see what's going on
ずっと仕事に追われて、一体何が起きてるのか分かってなかった
And now I know, I'm better sleeping on my own
でも今ならわかる、一人で寝るほうがずっとマシだって

Cause if you like the way you look that much
君が自分の生き方にそんなに満足してるんだったら
Oh baby you should go and love yourself
ベイビー、どうぞ勝手に一人でやってていいよ
And if you think that I'm still holdin' on to somethin'
僕がまだ何かにしがみついてると思うんだったら
You should go and love yourself
どうぞ、勝手に一人で好きなようにやりなよ

But when you told me that you hated my friends
君が僕の友達のこと嫌いだって言ったとき
The only problem was with you and not them
君が彼らとつるんでないのが唯一の問題だと思ってた
And every time you told me my opinion was wrong
僕の意見が間違ってるって、君が言う時はいつも
And tried to make me forget where I came from
僕のホームを忘れさせようとしてたんだね

And I didn't wanna write a song cause I didn't want anyone thinking I still care
曲を書きたくなかった  だって、僕がまだ君に未練を持ってると思われたくなかったから
I don't but, you still hit my phone up
本当はもう気にしてないんだ、でもまだ君はまだ電話をかけてくるよね
And baby I be movin' on and I think you should be somethin'
ベイビー、僕はもう前を向いて歩いてるんだよ
I don't wanna hold back, maybe you should know that
大事にしまっておきたい思いでもないし、君も知っておくべきだと思って

My mama don't like you and she likes everyone
みんなのことが好きなママが君のことだけは好きじゃなかった
And I never like to admit that I was wrong
僕が間違ってたなんて認めたくは絶対ないけどさ
And I've been so caught up in my job, didn't see what's going on
ずっと仕事に追われて、一体何が起きてるのか分かってなかった
And now I know, I'm better sleeping on my own
でも今ならわかる、一人で寝るほうがずっとマシだって

Cause if you like the way you look that much
君が自分の生き方にそんなに満足してるんだったら
Oh baby you should go and love yourself
ベイビー、どうぞ勝手に一人でやってていいよ
And if you think that I'm still holdin' on to somethin'
僕がまだ何かにしがみついてると思うんだったら
You should go and love yourself
どうぞ、勝手に一人で好きなようにやりなよ

For all the times you made me feel small
自分がちっぽけな存在に思えたときは
I fell in love, now I feel nothin' at all
いつも恋に逃げてた でも今はそんなこと思わない
I never felt so low when I was vulnerable
自分は価値のある存在だって思ったら、へこむこともなくなったよ
Was I a fool to let you break down my walls?
君に壁を壊されるほど、僕は愚かだったんだろうか?

Cause if you like the way you look that much
君が自分の生き方にそんなに満足してるんだったら
Oh baby you should go and love yourself
ベイビー、どうぞ勝手に一人でやってていいよ
And if you think that I'm still holdin' on to somethin'
僕がまだ何かにしがみついてると思うんだったら
You should go and love yourself
どうぞ、勝手に一人で好きなようにやりなよ

Cause if you like the way you look that much
君が自分の生き方にそんなに満足してるんだったら
Oh baby you should go and love yourself
ベイビー、どうぞ勝手に一人でやってていいよ
And if you think that I'm still holdin' on to somethin'
僕がまだ何かにしがみついてると思うんだったら
You should go and love yourself
どうぞ、勝手に一人で好きなようにやりなよ

 

f:id:nestaaa:20191030134745j:image