和訳 Bruno Mars/Just The Way You Are

f:id:nestaaa:20191026210038j:image

f:id:nestaaa:20191026210232j:image

Music

https://youtu.be/LjhCEhWiKXk

Oh, her eyes,
彼女の瞳を見てると、

her eyes make the stars look like they're not shining

まるで星も輝いていないように思えるほどまぶしいんだ
Her hair, her hair falls perfectly without her trying
彼女の髪は何も特別なことしなくたってパーフェクトなんだ
She's so beautiful
なんて彼女は美しいんだ
And I tell her everyday
僕は毎日だって彼女にそう伝えるよ

Yeah, I know, I know when I compliment her, she won't believe me
僕がいくら褒めても彼女は信じないんだ
And it's so, it's so sad to think that she doesn't see what I see
僕が見てるものを彼女が見てないんだとしたら悲しいことだね
But every time she ask me do I look okay?
でも彼女が僕に「私のルックス大丈夫かな?」て聞く度に
I say, When I see your face
こう言うんだ、君の顔を見てると

There's not a thing that I would change
どこか変えるべきかなんてちっとも思わない
'Cause you're amazing
だって君は最高なんだ
Just the way you are, And when you smile
今の君のそのままで、君が微笑むと
The whole world stops and stares for a while
まるで世界中が立ち止まって君にくぎ付けになるようだ
'Cause girl, you're amazing
だって、ガール、君は本当に素晴らしい
Just the way you are, Her lips, her lips,
今のそのままの君が、彼女の唇

I could kiss them all day if she'd let me
彼女がOKなら一日中キスしていたい
Her laugh her laugh,
彼女が笑うと、

she hates but I think it's so sexy

僕はとってもセクシーだと思う、彼女は嫌がってるけどね
She's so beautiful, And I tell her everyday
彼女は本当に美しい、僕は毎日でもそう伝えるよ

Oh, you know, you know,
ねえ、分かってるでしょ、

you know I'd never ask you to change

僕は君に変えてほしい所なんか1つもないんだって
If perfect's what you're searching for,
君が完璧を求めてるんだとしたら、

then just stay the same

今の君のままでいるだけでいいんだよ
So don't even bother asking if you look okay
だから「大丈夫?」なんて聞く必要もないんだ
You know I'll say, When I see your face
僕の答えは分かってるでしょ?君の顔を見てると
There's not a thing that I would change
どこか変えるべきかなんてちっとも思わない
'Cause you're amazing
だって君は最高なんだ
Just the way you are, And when you smile
今のそのままの君が、君が微笑むと
The whole world stops and stares for a while
まるで世界中が立ち止まって君にくぎ付けになるようだ
'Cause girl, you're amazing
だって、ガール、君は本当に素晴らしい
Just the way you are, The way you are
今の君のそのままで、そのままの君が
The way you are, Girl, you're amazing
そのままの君が、君は最高なんだ
Just the way you are, When I see your face
今の君のそのままで、君の顔を見てると
There's not a thing that I would change
どこか変えるべきかなんてちっとも思わない
'Cause you're amazing
だって君は最高なんだ
Just the way you are, And when you smile
今の君のそのままで、君が微笑むと
The whole world stops and stares for a while
まるで世界中が立ち止まって君にくぎ付けになるようだ
'Cause girl, you're amazing
だって、ガール、君は本当に素晴らしい
Just the way you are
今の君のそのままで

Yeah