和訳 Rihanna/Work

f:id:nestaaa:20191026153140j:image

 

Music

https://youtube.com/watch?v=HL1UzIK-flA

 

Work, work, work, work, work, work
ワーク、ワーク、ワーク、ワーク、ワーク、ワーク
He say me have to
彼が言うの、今しなきゃって
Work, work, work, work, work, work!
ワーク、ワーク、ワーク、ワーク、ワーク、ワーク
He see me do me
彼は私を見つめながら
Dirt, dirt, dirt, dirt, dirt, dirt!
汚れて 汚れて、汚れていく
So me put in
彼が私に入っていく
Work, work, work, work, work, work
ワーク、ワーク、ワーク、ワーク、ワーク、ワーク
When you all gon'?Learn, learn, learn, learn, learn
あなたは一体いつになったら気づくの?
Me no care if him
Hurt, hurt, hurt, hurt, hurting
彼を傷つけたとしても私はかまわない

Dry!... Me a desert him
つまんない・・彼とはもう潮時かも
No time to have you lurking
彼とこれ以上何もないなら時間の無駄だし
Him ah go act like he don't like it
彼は好きじゃないって態度とってるけど
You know I dealt with you the nicest
私があなたを大事にしてるのはわかってるわよね
Nuh body touch me, you the righteous
心の底から触れ合える人がいない
Nuh bedda text me in a crisis
困ったときに連絡もくれない
I believed all of your dreams, adoration
あなたの夢、愛を一心に信じた
You took my heart and my keys and my patience
あなたは私の心を奪い、全てをコントロールし、私は全てを捧げた
You took my heart on my sleeve for decoration
あなたは私の気持ち全てをさらけ出させたの
You mistaken my love I brought for you for foundation
あなたは私が捧げた愛の意味を最初から勘違いしてたみたい
All that I wanted from you was to give me
私があなたに求めていたものは
Something that I never had
今まで手にしたことがないもの
Something that you've never seen
今まで見たことのないもの
Something that you've never been!
今までに経験したことのないものだったのに
Mmmmm!
うーん、でも
But I wake up and act like nothing's wrong
また起きたら何もおかしいことなんかないってフリをするの
Just get ready fi...
だから

Work, work, work, work, work, work
ワーク、ワーク、ワーク、ワーク、ワーク、ワーク
He say me have to
彼が言うの、今しなきゃって
Work, work, work, work, work, work!
ワーク、ワーク、ワーク、ワーク、ワーク、ワーク
He see me do me
彼は私を見つめながら
Dirt, dirt, dirt, dirt, dirt, dirt!
汚れて 汚れて、汚れていく
So me put in
彼が私に入っていく
Work, work, work, work, work, work
ワーク、ワーク、ワーク、ワーク、ワーク、ワーク
Ner ner ner ner ner ner!
ダメダメダメダメダメよ!
When you all gon' learn, learn, learn, learn, learn!
一体いつになったら学習するの?
Before the tables turn, turn, turn, turn, turn, turn!
さよならが来てしまう前に

Beg you something please
ねえお願いだから
Baby don't you leave
ベイビーどこにも行かないで
Don't leave me stuck here in the streets, uh huh
こんなところに私を置いていかないでよ、お願い
If I get another chance to
もう一度チャンスをもらえるなら
I will never, no never neglect you
あなたをほうっておいたりしないわ
I mean who am I to hold your past against you?
あなたの過去にしがみついたりしないわ
I just hope that it gets to you
あなたにこの想いが届くといいけど
I hope that you see this through
あなたにも見えるといいな
I hope that you see this true
これが真実だと分かってほしいの
What can I say?
何て言ったらいいのかしら
Please recognize I'm tryin', babe!
私も努力してるんだって理解してほしい
I have to
だから

Work, work, work, work, work, work
ワーク、ワーク、ワーク、ワーク、ワーク、ワーク
He say me have to
彼が言うの、今しなきゃって
Work, work, work, work, work, work!
ワーク、ワーク、ワーク、ワーク、ワーク、ワーク
He see me do me
彼は私を見つめながら
Dirt, dirt, dirt, dirt, dirt, dirt!
汚れて 汚れて、汚れていく
So me put in
彼が私に入っていく
Work, work, work, work, work, work
ワーク、ワーク、ワーク、ワーク、ワーク、ワーク
When you all gon'?Learn, learn, learn, learn, learn
あなたは一体いつになったら気づくの?
Me no care if him Hurt, hurt, hurt, hurt, hurting
彼を傷つけたとしても私はかまわない

Yeah, okay
そうさ
You need to get done, done, done, done at work, come over
仕事を終わらせて、こっちにおいでよ
We just need to slow the motion
じっくり落ち着いて生きることが必要だよ
Don't give that away to no one
誰かの犠牲になんてならなくていい
Long distance, I need you
じっくりとね、君が必要なんだ
When I see potential I just gotta see it through
可能性があるなら、それを見据えていくだけさ
If you had a twin, I would still choose you
君がたとえ双子だったとしても、君を選ぶよ
I don't wanna rush into it, if it's too soon
早すぎるとしても、感情だけで一緒になりたくないんだ
But I know you need to get done, done, done, done
君が仕事を終わらせなきゃいけないのも理解してるよ
If you come over
君がここに来てくれたら
Sorry if I'm way less friendly
ごめんね、あんまりフレンドリーな奴じゃなくて
I got niggas tryna end me, oh
俺のキャリアを終わらせようと躍起になってる輩もいる
I spilled all my emotions tonight, I'm sorry
今夜は感情的になってるみたいだ、すまない
Rollin', rollin', rollin', rollin', rollin'
ハイになって転げまわって
How many more shots until you're rollin'?
あと何杯飲んだら、君もハイになるかな?
We just need a face to face
2人で会おうよ
You could pick the time and the place
時間と場所は君に任せるよ
You spent some time away
一緒に過ごそう
Now you need to forward and give me all the...
君は全てを俺に任せて・・・

Work, work, work, work, work, work
ワーク、ワーク、ワーク、ワーク、ワーク、ワーク
He say me have to
彼が言うの、今しなきゃって
Work, work, work, work, work, work!
ワーク、ワーク、ワーク、ワーク、ワーク、ワーク
He see me do me
彼は私を見つめながら
Dirt, dirt, dirt, dirt, dirt, dirt!
汚れて 汚れて、汚れていく
So me put in
彼が私に入っていく
Work, work, work, work, work, work
ワーク、ワーク、ワーク、ワーク、ワーク、ワーク
When you all gon'?Learn, learn, learn, learn, learn
あなたは一体いつになったら気づくの?
Me no care if him Hurt, hurt, hurt, hurt, hurting
彼を傷つけたとしても私はかまわない

Mmmmm, mmmmm Mmmmm, mmmmm

Work, work, work, work, work, work
ワーク、ワーク、ワーク、ワーク、ワーク、ワーク

Mmmmm, mmmmm

f:id:nestaaa:20191026153154j:image

DrakeがFeaturingというBig Tuneで

歌詞の一部がクレオール語を使っています。

この原語での売れた曲でいうと世界No. 1

なのかも知れないですね。

またDrakeについても記事をUPして行きますね。