和訳 Ed Seeran/Perfect

 

f:id:nestaaa:20191028162835j:image

 

Music

https://youtube.com/watch?v=2Vv-BfVoq4g

 

 

I found a love for me
僕のための愛を見つけたんだ
Darling, just dive right in and follow my lead
飛び込んでおいで 僕についておいでよ
Well, I found a girl, beautiful and sweet
見つけたんだ 美しくて可愛い女の子
Oh, I never knew you were the someone waiting for me
知らなかったな 僕を待ってたのが君だったなんて
'Cause we were just kids when we fell in love
恋に落ちたとき 僕らまだ子どもだったから
Not knowing what it was
それが何かも知らなかった
I will not give you up this time
もう諦めないよ 君のこと
But darling, just kiss me slow, your heart is all I own
さあ ゆっくりキスしよう 君の心は全部僕のもの
And in your eyes you're holding mine
そして君の目は 僕の目を捕らえてる

Baby, I'm dancing in the dark with you between my arms
暗がりのなかでダンスしよう 君は僕の腕のなか
Barefoot on the grass, listening to our favorite song
芝生の上で裸足になって お気に入りの歌を聴きながら
When you said you looked a mess, I whispered underneath my breath
「ひどいカッコ」って君がいうと 僕は小さな声で囁くんだ
But you heard it, darling, you look perfect tonight
君にだけ聞こえるように 「今夜も素敵だよ」って

Well I found a woman, stronger than anyone I know
見つけたんだ 誰よりも強い女性を
She shares my dreams, I hope that someday I'll share her home
僕と夢を分かちあってくれる いつか家庭も分かちあいたいな
I found a love, to carry more than just my secrets
見つけたんだ 僕の秘密よりも大事な愛
To carry love, to carry children of our own
愛を育んで 子どもを育もう
We are still kids, but we're so in love
僕ら まだ子どもだけど 必死に愛し合ってる
Fighting against all odds
大変なこともたくさんあるけどさ
I know we'll be alright this time
今度はもう大丈夫だよ
Darling, just hold my hand
さあ 僕の手をとって
Be my girl, I'll be your man
君は僕の彼女 僕は君の彼氏
I see my future in your eyes
僕の未来が 君の目にうつる

Baby, I'm dancing in the dark with you between my arms
暗がりのなかでダンスしよう 君は僕の腕のなか
Barefoot on the grass, listening to our favorite song
芝生の上で裸足になって お気に入りの歌を聴きながら
When I saw you in that dress, looking so beautiful
あのドレスを着た君は とても美しかった
I don't deserve this, darling, you look perfect tonight
僕にはもったいないね 今夜の君は本当に素敵だ

Baby, I'm dancing in the dark with you between my arms
暗がりのなかでダンスしよう 君は僕の腕のなか
Barefoot on the grass, listening to our favorite song
芝生の上で裸足になって お気に入りの歌を聴きながら
I have faith in what I see
この目にうつるのは真実
Now I know I have met an angel in person
僕 本物の天使に出会ったんだね
And she looks perfect, no I don't deserve this
彼女は完璧さ 僕にはもったいないよ
You look perfect tonight
今夜の君は本当に素敵だ 

 

f:id:nestaaa:20191028162942j:image

 

エドシーランのパーフェクトは、

最高に優しいメロディが包み込んでくれる

とってもピュアな彼の作品ですね。

 

どのアルバムの曲も素晴らしいのですが

脚注されるまでの間、大変時間が

かかりましたね。

 

やはり世界で知られるには広すぎて

中々簡単な事では無かったと思います。

 

そこでエドシーランは世界の国々を

自分で歩き世界を知り得てからの

大ヒット曲が、「Shape Of You」で

全世界に知らしめました。

本当は「Shape Of You」には

Rihannaが歌うハズだったとか?の記事を

見た事ありますが、エドシーランが

バッチリ仕事してくれました。

エドシーランの曲、今後も

まだまだ掘ってまたUP致します。

ではまた!